Hoe kun je de ingang tot leren vinden van je leerlingen?

Waarom is de ene 6 de andere 6 niet en welke gevolgen heeft dat voor een leerling? In deze workshop duiken we achter de cijfers van jouw leerlingen. Als je twee leerlingen hebt die eenzelfde cijfer hebben, hebben zij niet altijd dezelfde manier van leren en werken. Je wilt graag weten hoe zij leren. En hoe je hen kunt helpen van die 6 een 8 te maken. Maar hoe doe je dat? Tijdens deze workshop leer je coderen met RTTI en ervaar je hoe je zelf makkelijk kunt zien waar de ingang tot leren zit bij een leerling Ʃn hoe je de leerlingen dan heel gericht met leerstrategieƫn verder op weg kunt helpen.

Marinka Drost en Petra Verra zijn beiden zeer ervaren leerkrachten, onderwijskundigen, toetsconstructeurs en experts op het gebied van leerprocessen. Zij zijn auteurs van o.a. het Handboek RTTI en Slimmer Leren. Zij hebben jarenlange ervaring in het duurzaam implementeren van effectieve leerprocessen en het geven van trainingen binnen het onderwijs.